Jak se tyto tři pojmy liší?
Na pojistné smlouvě o pojištění vozidel mohou vystupovat mimo pojistitele (pojišťovny) až 3 další osoby - pojistník, provozovatel a vlastník.
Pojistník je ten, kdo uzavírá pojistnou smlouvu
Provozovatel je ten, kdo vozidlo užívá. Pozor - novela silničního zákona z roku 2024 upravuje i zákon o povinném ručení. Dříve byla povinnost zajistit pojištění vozu na vlastníkovi. Nově je to výhradně provozovatel, kdo je povinnen zajistit povinné ručení vozidla. V naprosté většině případů je vlastník shodný s provozovatelem, proto k žádné faktické změně nedochází. Rozdíl změna představuje převážně u vozidel na leasing, kde v některých typech leasingu je vlastníkem leasingová společnost a provozovatelem leasingový nájemce.
Vlastník je vždy uveden ve velkém technickém průkazu.
Zanesený komín bývá častým důvodem požárů nebo otrav, takže pokud je komín nebo kouřovod součástí vašeho domácího topného systému, pravidelnou péči o něj nikdy nepodceňujte. V opačném případě vám kromě velkého nebezpečí hrozí i pokuta nebo zamítnutí pojistného plnění.
Povinné ručení obvykle kryje pouze škody způsobené na cizím majetku, vlastní vůz chrání spíš havarijní pojištění. Existuje ovšem několik výjimek, které lze řešit připojištěním k povinnému ručení. Jednou z nich je právě ochrana čelního skla. Jak to funguje a co všechno připojištění kryje?
Na kvalitu silnic v Česku už vzniklo nespočet vtipů. Nutno podotknout, že situace se postupně zlepšuje, nějaký ten výmol se ale vždycky najde. Zvlášť po zimě. Najet do něj v plné rychlosti pak není zrovna nejpříjemnější. A ani nejbezpečnější. Co když si auto poškodíte?