V oblasti pojištění, konkrétně u povinného ručení, malus označuje penalizaci pro řidiče, kteří způsobili dopravní nehodu nebo mají časté pojistné události. Tento systém je navržen tak, aby odměňoval bezpečné řidiče a penalizoval ty, kteří častěji způsobují škody. Malus se obvykle projevuje v podobě vyššího pojistného, což znamená, že pojišťovna při vyhodnocení škodního průběhu připočítá k základnímu pojistnému přirážku. Tento přístup je součástí systému bonus-malus, kde bonus znamená slevu pro řidiče bez nehod, zatímco malus zvyšuje cenu povinného ručení pro ty, kteří způsobili škody. Systém není definován žádným zákonem, záleží tedy jen a pouze na vaší pojišťovně
Na kvalitu silnic v Česku už vzniklo nespočet vtipů. Nutno podotknout, že situace se postupně zlepšuje, nějaký ten výmol se ale vždycky najde. Zvlášť po zimě. Najet do něj v plné rychlosti pak není zrovna nejpříjemnější. A ani nejbezpečnější. Co když si auto poškodíte?
V těchto měsících jsou praskliny na čelním skle častější, než ve zbytku roku. Ze silnic totiž odlétá štěrk, zbylý po zimním sypání vozovky. Jak postupovat, když vám praskne čelní sklo? Kdy je potřeba sklo vyměnit? A co na to pojišťovna?
Řízení pod vlivem alkoholu je jedním z nejčastějších přestupků, které ohrožují bezpečnost na silnicích. Přestože se povolené limity alkoholu v krvi liší, následky porušení pravidel jsou podobné: pokuty, zákaz řízení a v horších případech i trestní stíhání. Pojďme se podívat, jaká je tolerance alkoholu za volantem v ČR, Evropě i USA.