Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, které je ze zákona povinné.
Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla je povinné pojištění. To znamená, že bez povinného ručení nemůže auto jezdit na veřejných komunikacích. Za provoz vozidla bez povinného ručení se řidič vystavuje nebezpečí v podobě pokuty.
Povinné ručení nechrání vaše vozidlo, ale hradí se z něj škoda, kterou způsobíte jiným. Pro ochranu vašeho vozidla slouží havarijní pojištění nebo různé kombinace připojištění v povinném ručení.
V rámci povinnéhu ručení si klient musí zvolit limity krytí. Zákonné minimum je 35 milionů pro újmu na zdraví a škodu třetích stran. Byť se taková částka může zdát vysoká, škoda způsobená při hromadné nehodě na dálnici se může vyšplhat do astronomických částek. Z této částky se nehradí jen fyzická škoda, ale i ušlý zisk v důsledku škody a újma na zdraví a její následky. Proto doporučujeme limity nastavit vždy vyšší, nemusíte se bát, cena vyšších limitů není vysoká.
Nehody se stávají a nevyhýbají se ani těm nejopatrnějším řidičům. Potkalo vás něco podobného? Pokud nejste viníkem nehody, máte situaci mnohem jednodušší. Nemusíte se bát vyššího povinného ručení, a navíc máte nárok hned na několik kompenzací. Pojďme na ně kouknout podrobněji.
Řidičů a řidiček v důchodovém věku přibývá. V loňském roce mělo platný řidičský průkaz více než 1,5 milionu seniorů, tedy lidí nad 65 let. To je asi čtvrtina všech řidičů. Nejrychleji roste počet řidičů nad 80 let, loni jich bylo 135 tisíc. Za posledních pět let tak toto číslo vzrostlo o více než 40 %. Vyplývá to ze statistik Českého statistického úřadu. Pro řidiče-seniory pak platí povinné lékařské prohlídky. Bez nich hrozí pokuta a v některých případech i problémy s pojišťovnou.
AKTUALIZOVÁNO 4. 4. 2024 Pořídili jste si přívěsný vozík za automobil a zajímá vás, zda si musíte na něj sjednat povinné ručení? Ačkoliv nejde o motorové vozidlo, musíte jej zapsat do registru a povinné ručení se tedy na přívěs vztahuje.