Bezeškodní průběh označuje období, během kterého řidič nezpůsobil žádnou dopravní nehodu nebo škodu, za kterou by musela platit pojišťovna. Tento průběh je pro pojišťovny důležitý, protože je indikátorem bezpečného chování řidiče na silnicích. Řidiči s bezeškodním průběhem mají zpravidla nárok na bonus, což znamená nižší pojistné, protože jejich riziko pro pojišťovnu je považováno za nižší. Bezeškodní průběh může trvat několik let, a čím delší je, tím větší slevu na pojistném může řidič získat. Pokud však dojde k nehodě, tento průběh je přerušen a pojistné se obvykle zvýší kvůli aplikovanému malusu.
Povinné ručení obvykle kryje pouze škody způsobené na cizím majetku, vlastní vůz chrání spíš havarijní pojištění. Existuje ovšem několik výjimek, které lze řešit připojištěním k povinnému ručení. Jednou z nich je právě ochrana čelního skla. Jak to funguje a co všechno připojištění kryje?
Na kvalitu silnic v Česku už vzniklo nespočet vtipů. Nutno podotknout, že situace se postupně zlepšuje, nějaký ten výmol se ale vždycky najde. Zvlášť po zimě. Najet do něj v plné rychlosti pak není zrovna nejpříjemnější. A ani nejbezpečnější. Co když si auto poškodíte?
V těchto měsících jsou praskliny na čelním skle častější, než ve zbytku roku. Ze silnic totiž odlétá štěrk, zbylý po zimním sypání vozovky. Jak postupovat, když vám praskne čelní sklo? Kdy je potřeba sklo vyměnit? A co na to pojišťovna?