Malus

V oblasti pojištění, konkrétně u povinného ručení, malus označuje penalizaci pro řidiče, kteří způsobili dopravní nehodu nebo mají časté pojistné události. Tento systém je navržen tak, aby odměňoval bezpečné řidiče a penalizoval ty, kteří častěji způsobují škody. Malus se obvykle projevuje v podobě vyššího pojistného, což znamená, že pojišťovna při vyhodnocení škodního průběhu připočítá k základnímu pojistnému přirážku. Tento přístup je součástí systému bonus-malus, kde bonus znamená slevu pro řidiče bez nehod, zatímco malus zvyšuje cenu povinného ručení pro ty, kteří způsobili škody. Systém není definován žádným zákonem, záleží tedy jen a pouze na vaší pojišťovně

Přečtěte si více

Připojištění jako „záplata“ na rozbité čelní sklo

Připojištění jako „záplata“ na rozbité čelní sklo

Povinné ručení obvykle kryje pouze škody způsobené na cizím majetku, vlastní vůz chrání spíš havarijní pojištění. Existuje ovšem několik výjimek, které lze řešit připojištěním k povinnému ručení. Jednou z nich je právě ochrana čelního skla. Jak to funguje a co všechno připojištění kryje?

Přejít na detail článku
Havarijní pojištění vs. výmol na cestě

Havarijní pojištění vs. výmol na cestě

Na kvalitu silnic v Česku už vzniklo nespočet vtipů. Nutno podotknout, že situace se postupně zlepšuje, nějaký ten výmol se ale vždycky najde. Zvlášť po zimě. Najet do něj v plné rychlosti pak není zrovna nejpříjemnější. A ani nejbezpečnější. Co když si auto poškodíte?

Přejít na detail článku
Prasklina čelního skla: Kdy zvolit scelení a kdy výměnu?

Prasklina čelního skla: Kdy zvolit scelení a kdy výměnu?

V těchto měsících jsou praskliny na čelním skle častější, než ve zbytku roku. Ze silnic totiž odlétá štěrk, zbylý po zimním sypání vozovky. Jak postupovat, když vám praskne čelní sklo? Kdy je potřeba sklo vyměnit? A co na to pojišťovna?

Přejít na detail článku