Při odečtu elektřiny se zjišťuje, kolik energie se na určitém odběrném místě spotřebovalo. To se zjistí díky údajům na elektroměru, a to jak pro nízký, tak pro vysoký tarif. Odečty provádí většinou pověřená osoba, která se na odběrné místo dostaví, údaje zkontroluje a zapíše. V některých případech si může každý odběratel učinit samooodečet, kdy údaje zapíše a nahlásí sám. Stav elektroměru se kontroluje jednou ročně, mimořádný odečet se provádí například při přepisu odběrného místa. Po běžném odečtu elektřiny následuje faktura, ve které jsou zohledněny uhrazené zálohové faktury. Výsledkem je buď nedoplatek, který je třeba brzo uhradit, nebo přeplatek, který se vrací odběrateli.
Velcí dodavatelé v loňském roce několikrát zlevňovali a mluví i o dalším poklesu cen, výrazněji pak nerostly ani distribuční poplatky. Na první pohled by se tak mohlo zdát, že se vyplatí mít nefixované ceny a užívat si dalších poklesů v reálném čase. Je tam ovšem jedno velké ALE. Ani po zlevnění se zákazníci se smlouvou na dobu neurčitou nedostali na sazby, které mají domácnosti s fixovanými cenami.
Oblíbený dotační program se po dvou letech dočkal další aktualizace, od února bude otevřený širší skupině žadatelů. Program přináší nové výhody, jako jsou finanční zálohy předem nebo nabídka výhodného úvěru. Co všechno kryje dotace a jaké podmínky musíte splnit? Čtěte dál.
Provoz každé domácnosti přirozeně něco stojí. Často je to ale mnohem víc, než je potřeba. Některé výdaje můžeme poměrně snadno snížit. Přesvědčili jsme se o tom v období drahých energií, kdy zkrátka bylo třeba začít šetřit. Tak pojďme kouknout na pár věcí, které možná můžete změnit i vy.
Co je to revizní zpráva?