Při změně dodavatele se provádí mimořádný odečet. Ten je možný řešit pomocí tzv. samoodečtu, kdy zákazník sám nahlásí stav měřáků, tedy elektroměru a plynoměru, a to prostřednictvím telefonu, nebo e-mailu.
Noví majitelé bytů či domů mnohdy v začátcích tápou. Je tolik věcí, které je třeba zařídit. Jednou z nich je výběr dodavatele energií. Pokud si jím noví majitelé nejsou jisti, pak se často „upíší“ tomu, kdo v místě připojení provozuje distribuční síť. Ne vždy to ale bývá nejlepší volba – zvlášť když vezmeme v potaz, kolik možností dnes trh nabízí a jak se může pečlivý výběr dodavatele vyplatit. Tak jak správně vybírat dodavatele a na co si dát pozor v závislosti na typu nemovitosti?
Období energetické krize nám ukázalo, kam až mohou ceny elektřiny a plynu růst. Ačkoli už koncem loňského roku přišlo zmírnění a letos máme i navzdory dražším distribučním poplatkům mnohem nižší ceny než v předchozích dvou letech, většina z nás pořád s obavami sleduje, co bude. Tak si pojďme říct, co nás podle všeho čeká.
Zima nám o sobě pomalu dává vědět. V horských oblastech už napadla první sněhová nadílka a na mnoha místech republiky klesly během víkendu teploty k nule a nebo i mírně pod. To znamená jediné. Topná sezona pomalu začíná. Jste na ni dobře připravení?
Nepřijdu při častých změnách dodavatelů energií o bonusy?
Kdy platím při změně dodavatele sankce?
Budu muset k dnešnímu dodavateli jít a zažít ty trapné chvilky při rušení smlouvy?