Jedná se o velice specifické hodnocení, které vzniklo na základě podnětů od zákazníků jednotlivých dodavatelů.
Hodnocení je zaměřené především na zákaznický servis (komunikace přes sociální sítě, počet poboček, zelená linka), poskytované služby (dodavatel plynu i elektřiny, nabídka zelených tarifů), přístup k informacím (přehlednost webových stránek, srozumitelnost obchodních podmínek a smlouvy), férové jednání a kvalita online podpory. Tyto informace získáváme mimo jiné i díky pravidelnému dotazníkovému šetření, které posíláme zákazníkům jednotlivých dodavatelů.
Velcí dodavatelé v loňském roce několikrát zlevňovali a mluví i o dalším poklesu cen, výrazněji pak nerostly ani distribuční poplatky. Na první pohled by se tak mohlo zdát, že se vyplatí mít nefixované ceny a užívat si dalších poklesů v reálném čase. Je tam ovšem jedno velké ALE. Ani po zlevnění se zákazníci se smlouvou na dobu neurčitou nedostali na sazby, které mají domácnosti s fixovanými cenami.
Oblíbený dotační program se po dvou letech dočkal další aktualizace, od února bude otevřený širší skupině žadatelů. Program přináší nové výhody, jako jsou finanční zálohy předem nebo nabídka výhodného úvěru. Co všechno kryje dotace a jaké podmínky musíte splnit? Čtěte dál.
Provoz každé domácnosti přirozeně něco stojí. Často je to ale mnohem víc, než je potřeba. Některé výdaje můžeme poměrně snadno snížit. Přesvědčili jsme se o tom v období drahých energií, kdy zkrátka bylo třeba začít šetřit. Tak pojďme kouknout na pár věcí, které možná můžete změnit i vy.