Dodavatel elektřiny musí své zákazníky uvědomit, že jim zdražuje ceny elektřiny. Dopis může obsahovat také změnu obchodních podmínek nebo návrh na změnu tarifu.
Dodavatelé energií mohou dle obecně platných obchodních podmínek zvýšit cenu nebo změnit obchodní podmínky po včasné informaci zákazníka. To provedou zasláním zdražovacího dopisu, ve kterém vás informují o možnosti odstoupení od smlouvy k určitému datu. Ta je možná díky změně obchodních podmínek, které si zákazník s dodavatelem dohodl. Pokud dodavatel svoji informační povinnost nesplní, budete podléhat standardní tříměsíční lhůtě pro výpověď smlouvy. Jinými slovy - pokud dodavatel nic neoznámí, porušil ujednání a vy si můžete vybrat nového dodavatele.
Venku se sice ještě sem tam hlásí o slovo babí léto, topná sezóna už ale pomalu začíná. Nejen v souvislosti s ní se řeší možné zdražování energií. Komu teď končí stávající smlouva, ten má vyhráno, protože si na další roky zafixuje aktuální nízké ceny. Na zdražení ale nemusíte čekat ani v případě, že vám smlouva ještě nějakou chvíli poběží. Pojďme si říct, jaké máte možnosti.
Zima nám o sobě pomalu dává vědět. V horských oblastech už napadla první sněhová nadílka a na mnoha místech republiky klesly během víkendu teploty k nule a nebo i mírně pod. To znamená jediné. Topná sezona pomalu začíná. Jste na ni dobře připravení?
V Česku máme na devět milionů odběrných míst elektřiny a plynu, jen 2,5 milionu z nich přitom za posledních 10 let změnilo dodavatele. Mnozí odběratelé mají pocit, že při jejich nízké spotřebě to nemá smysl – a tak zůstávají dlouhá léta věrni svému dodavateli. Je to ale skutečně dobrá strategie? Tady jsou dva příklady domácností s nízkou spotřebou.