Dodavatel elektřiny musí své zákazníky uvědomit, že jim zdražuje ceny elektřiny. Dopis může obsahovat také změnu obchodních podmínek nebo návrh na změnu tarifu.
Dodavatelé energií mohou dle obecně platných obchodních podmínek zvýšit cenu nebo změnit obchodní podmínky po včasné informaci zákazníka. To provedou zasláním zdražovacího dopisu, ve kterém vás informují o možnosti odstoupení od smlouvy k určitému datu. Ta je možná díky změně obchodních podmínek, které si zákazník s dodavatelem dohodl. Pokud dodavatel svoji informační povinnost nesplní, budete podléhat standardní tříměsíční lhůtě pro výpověď smlouvy. Jinými slovy - pokud dodavatel nic neoznámí, porušil ujednání a vy si můžete vybrat nového dodavatele.
Zásobníky v Česku jsou v tuto chvíli zaplněné ani ne z jedné třetiny, zůstávají tak na nejnižších objemech za poslední roky. Může za to hned několik faktorů včetně nárůstu spotřeby, snížení dovozu a také chladnější zimy. Co přesně to znamená a jak by se měl zákazník zachovat?
Pokud vlastníte byt a jste členem společenství vlastníků jednotek (SVJ), pak se vás kromě plateb za energie spotřebované ve vašem bytě týkají také související náklady za společné prostory. Co přesně to znamená a jak lze tyto platby efektivně snížit?
Každý odběratel elektřiny je zařazen do určité distribuční sazby, a to na základě toho, jaké spotřebiče využívá a jak často elektřinu odebírá. V jakých případech je možné distribuční sazbu změnit? A jak to provést?