Co je to zdražovací dopis?

Dodavatel elektřiny musí své zákazníky uvědomit, že jim zdražuje ceny elektřiny. Dopis může obsahovat také změnu obchodních podmínek nebo návrh na změnu tarifu.

Dodavatelé energií mohou dle obecně platných obchodních podmínek zvýšit cenu nebo změnit obchodní podmínky po včasné informaci zákazníka. To provedou zasláním zdražovacího dopisu, ve kterém vás informují o možnosti odstoupení od smlouvy k určitému datu. Ta je možná díky změně obchodních podmínek, které si zákazník s dodavatelem dohodl. Pokud dodavatel svoji informační povinnost nesplní, budete podléhat standardní tříměsíční lhůtě pro výpověď smlouvy. Jinými slovy - pokud dodavatel nic neoznámí, porušil ujednání a vy si můžete vybrat nového dodavatele. 

Přečtěte si více

Jaké kroky udělat, abychom příští zimu ušetřili na energiích?

Jaké kroky udělat, abychom příští zimu ušetřili na energiích?

Zima pomalu končí. To je dobrá zpráva nejen pro ty, kteří se obávají vysokých účtů za energie. Panovaly totiž o něco nižší teploty než v předchozích letech, což se do vyúčtování přirozeně promítne. Teď už s tím nic neuděláme, ale na příští rok se můžeme lépe připravit. Tady je pět tipů, které často vyžadují jen nižší investici, ale pomohou vám snížit spotřebu a také poplatky za energie.

Přejít na detail článku
Máte wallbox nebo tepelné čerpadlo? Změňte distribuční sazbu

Máte wallbox nebo tepelné čerpadlo? Změňte distribuční sazbu

Uplynulé roky přály dotacím na udržitelnější způsoby vytápění nebo dopravu, o příspěvek na pořízení fotovoltaiky, tepelného čerpadla nebo elektroauta byl velký zájem. Ti, kteří je využili, navíc mohou ušetřit ještě o trochu víc. Mají totiž nárok na změnu distribuční sazby, a tedy i levnější energii ze sítě.

Přejít na detail článku
Co se děje s cenami plynu?

Co se děje s cenami plynu?

Zásobníky v Česku jsou v tuto chvíli zaplněné ani ne z jedné třetiny, zůstávají tak na nejnižších objemech za poslední roky. Může za to hned několik faktorů včetně nárůstu spotřeby, snížení dovozu a také chladnější zimy. Co přesně to znamená a jak by se měl zákazník zachovat?

Přejít na detail článku