Fakturu obdržíte vždy jednou za fakturační období, což je u většiny dodavatelů jeden rok. Předchází jí odečet elektřiny, kdy se podle stavu elektroměru zjistí skutečná spotřeba elektřiny. Ta se porovná se zaplacenými zálohami a vystaví faktura, kde jsou zálohy zohledněné. Na faktuře může být uvedený buď přeplatek, který dodavatel elektřiny vrátí odběrateli složenkou či na účet, nebo nedoplatek, který je třeba ve stanoveném termínu uhradit.
Faktura vám přijde poštou či e-mailem, najdete ji také v obslužném portálu, jako je například ČEZ Online, Energie 24 od EON, Centropol Samoobsluha, nebo Moje MND.
V Česku operují desítky dodavatelů elektřiny a plynu – od těch nejmenších firem s pár stovkami zákazníků až po obry typu ČEZ, Innogy nebo E.ON. Jaký je rozdíl mezi tradičním a alternativním dodavatelem, kdo má nejvíc odběrných míst a jak se zákaznická báze měnila v loňském roce?
Pokud vlastníte byt a jste členem společenství vlastníků jednotek (SVJ), pak se vás kromě plateb za energie spotřebované ve vašem bytě týkají také související náklady za společné prostory. Co přesně to znamená a jak lze tyto platby efektivně snížit?
Každý odběratel elektřiny je zařazen do určité distribuční sazby, a to na základě toho, jaké spotřebiče využívá a jak často elektřinu odebírá. V jakých případech je možné distribuční sazbu změnit? A jak to provést?
Ceníky DPI: Jaké jsou ceny dodavatelů poslední instance?