Co je to vyúčtování/faktura a kde jej najdu?

Fakturu obdržíte vždy jednou za fakturační období, což je u většiny dodavatelů jeden rok. Předchází jí odečet elektřiny, kdy se podle stavu elektroměru zjistí skutečná spotřeba elektřiny. Ta se porovná se zaplacenými zálohami a vystaví faktura, kde jsou zálohy zohledněné. Na faktuře může být uvedený buď přeplatek, který dodavatel elektřiny vrátí odběrateli složenkou či na účet, nebo nedoplatek, který je třeba ve stanoveném termínu uhradit.

Faktura vám přijde poštou či e-mailem, najdete ji také v obslužném portálu, jako je například ČEZ Online, Energie 24 od EON, Centropol Samoobsluha, nebo Moje MND.

Přečtěte si více

Spotřeba elektrické energie ve společných prostorách aneb SVJ a platby za elektřinu

Spotřeba elektrické energie ve společných prostorách aneb SVJ a platby za elektřinu

Pokud vlastníte byt a jste členem společenství vlastníků jednotek (SVJ), pak se vás kromě plateb za energie spotřebované ve vašem bytě týkají také související náklady za společné prostory. Co přesně to znamená a jak lze tyto platby efektivně snížit?

Přejít na detail článku
Jak přejít na jinou distribuční sazbu a ušetřit na elektřině?

Jak přejít na jinou distribuční sazbu a ušetřit na elektřině?

Každý odběratel elektřiny je zařazen do určité distribuční sazby, a to na základě toho, jaké spotřebiče využívá a jak často elektřinu odebírá. V jakých případech je možné distribuční sazbu změnit? A jak to provést?

Přejít na detail článku
Nová zelená úsporám: od února 2025 nově pro všechny

Nová zelená úsporám: od února 2025 nově pro všechny

Oblíbený dotační program se po dvou letech dočkal další aktualizace, od února bude otevřený širší skupině žadatelů. Program přináší nové výhody, jako jsou finanční zálohy předem nebo nabídka výhodného úvěru. Co všechno kryje dotace a jaké podmínky musíte splnit? Čtěte dál.

Přejít na detail článku

Podobné často kladené otázky